Range Rover biedt nieuwe sv bespoke-dienst aan voor meer gepersonaliseerde luxe en verfijning

Antwerpen, woensdag 17 mei 2023: Range Rover vestigt nieuwe normen op het gebied van moderne luxe met de introductie van een SV Bespoke-dienst die klanten een nog hoger niveau van personalisering en raffinement biedt.

Deze dienst is beschikbaar op de Autobiography- en SV-modellen, terwijl een reeks verbeteringen over het hele gamma garandeert dat Range Rover zijn status als meest begeerlijke luxe-SUV ter wereld behoudt. De Range Rover is de originele luxe-SUV en staat al meer dan 50 jaar aan de top van zijn segment door sereen comfort en evenwicht te combineren met onstuitbare capaciteiten.

Andere updates voor de Range Rover zijn onder meer het Pivi Pro1-infotainmentsysteem van de nieuwste generatie, terwijl de nieuwe oplaadbare plug-inhybrides krachtiger zijn dan voorheen. De Range Rover SV is voor het eerst ook verkrijgbaar met een plug-inhybride aandrijving op het model met lange wielbasis, terwijl de V8 als vlaggenschip over ‘mild hybrid’-technologie beschikt die het brandstofverbruik verlaagt. Op de exclusieve Range Rover SV wordt een nieuwe variant van 452 kW/ 615 pk geïntroduceerd voor het ultieme vermogen.

Geraldine Ingham, Managing Director Range Rover: “Range Rover is synoniem met exclusiviteit en luxe. Nu, met de nieuwe SV Bespoke-dienst, nodigen we onze meest veeleisende klanten uit om de ontwerper te worden van hun echt unieke wagen, door de gewenste afwerking en zich te laten begeleiden door ons designteam. Door de verbeterde personalisering te combineren met een weergaloos raffinement en ongeëvenaarde capaciteiten blijft Range Rover de ultieme moderne luxe bieden.”

SV BESPOKE
De SV Bespoke-dienst vertegenwoordigt het toppunt van personalisering en is verkrijgbaar op de Range Rover Autobiography en Range Rover SV. Om hun perfecte specificaties te realiseren, kunnen klanten hun Range Rover samenstellen in de SV Bespoke Commissioning Suite in het Verenigd Koninkrijk. Ook kunnen ze een bezoek brengen aan geselecteerde wereldwijde concessiehouders of, voor het ultieme gebruiksgemak, hun bestelling online afronden via een exclusieve virtuele dienst.

SV Bespoke biedt toegang tot een brede waaier aan materialen en interieur- en exterieurafwerkingen. Klanten doorlopen een uniek en compleet creatieproces in zeven stappen dat rekening houdt met kleuren, thema’s, exclusieve SV-opties, materialen, fineersoorten en afwerkingen, maatwerk en personaliseringsmogelijkheden. Elke afgewerkte wagen belooft even uniek te zijn als zijn ontwerper; het designteam van Range Rover heeft wel designcombinaties samengesteld om klanten te helpen hun dromen waar te maken.

Binnenin zijn er tot 391 kleurenschema’s mogelijk, terwijl het SV Bespoke-kleurenpalet meer dan 230 kleuren in satijn- en glansafwerking telt. Als alternatief kan de SV Bespoke Match to Sample-lakservice elke gewenste koetswerkkleur namaken, wat grenzeloze mogelijkheden biedt voor individualiteit.
Het vakmanschap van de experten van SV Bespoke blijkt uit de aandacht voor detail bij het opschrift op de achterklep en de motorkap van de Range Rover, dat verkrijgbaar is in een reeks edelmetaal afwerkingen waaronder 24kt goud.

MOTORENGAMMA
Ook het uitgebreide motorengamma van Range Rover werd verbeterd. De krachtige en efficiënte plug-inhybride motoren beschikken over een nieuwe 160 kW sterke elektromotor die, in combinatie met de 3.0 zescilinder-benzinemotor uit de Ingenium-familie, 404 kW/ 550 pk en 338 kW/ 460 pk levert in respectievelijk de P550e en P460e – tegenover 375 kW/ 510 pk en 324 kW/ 440 pk voordien.

Deze opgewaardeerde technologie verbetert de acceleratie in de EV-modus en maakt de tijd die nodig is om 100 km/u te halen in de zuiver elektrische modus, 5,0 seconde korter. Met beide krachtbronnen samen sprint de P550e in 5,0 seconden van 0 naar 100 km/u, in vergelijking met 5,5 seconden voordien.

Ze zijn beschikbaar naast de bestaande mild-hybrid zescilinder-motoren uit de Ingenium-familie op benzine en diesel en bieden een CO2-uitstoot van 16 g/km, met een zuiver elektrisch rijbereik (WLTP) tot 121 km – tegenover 113 km voordien – en een verwacht werkelijk rijbereik tot 94 km2.

De plug- inhybride aandrijving is nu voor het eerst verkrijgbaar op de Range Rover SV met lange wielbasis. Klanten kunnen opteren voor een lange wielbasis met vier zitplaatsen, gekoppeld aan de optie SV Signature Suite en een efficiënte plug-inhybride aandrijving, die het toppunt van Range Rover-luxe vertegenwoordigen.

De moeiteloze V8 gebruikt voor het eerst MHEV-technologie (Mild Hybrid Electric Vehicle). Het MHEV-systeem verlaagt het brandstofverbruik door energie te recupereren die vrijkomt bij het vertragen en remmen en door de respons te verbeteren wanneer de opgeslagen energie opnieuw wordt benut tijdens het accelereren. In combinatie met andere voordelen van het systeem, waaronder een vlottere werking van de start/stop-functie, zorgen deze eigenschappen voor een betere CO2-uitstoot.

Op de Range Rover SV wordt ook een MHEV V8-benzinemotor met dubbele turbo geïntroduceerd, die een hoger vermogen van 615 pk en een koppel van 750 Nm levert, voor soepele en krachtige prestaties.

GEÏNTEGREERDE TECHNOLOGIE
Het luxueuze interieur van de Range Rover combineert moeiteloze connectiviteit en intuïtieve technologie als nooit tevoren met het Pivi Pro1-infotainmentsysteem van de nieuwste generatie. Dit biedt een heldere en intuïtieve interface waarmee klanten belangrijke voertuigfuncties kunnen bedienen via het elegante, zwevende glazen aanraakscherm van 13,1 inch4.

Nieuwe zijbalken met gebruiksvriendelijke schuifknoppen voor het volume en de klimaatregeling maken het mogelijk om de belangrijkste functies onmiddellijk en nauwkeurig te bedienen, ongeacht het menuscherm. Ongeveer 80 procent van de taken kan worden uitgevoerd binnen twee tikken vanaf het startscherm. Haptische feedback biedt een extra niveau van tactiliteit en communicatie met de gebruiker.

Geavanceerde ‘over the air’-software zorgt ervoor dat de Range Rover steeds up-to-date is met de nieuwste software, zodat de wagen en zijn functies in de loop der jaren nog kunnen verbeteren.

De nieuwe ‘Country Road Assist’-technologie is voor het eerst verkrijgbaar op de Range Rover om het passagierscomfort te verhogen en de inspanningen van de bestuurder te beperken wanneer men de adaptieve snelheidsregelaar gebruikt. Dit intelligente systeem maakt gebruik van navigatiegegevens om de gewenste snelheid automatisch aan te passen, rekening houdend met bochten op de weg en wijzigingen van de snelheidslimiet. Zo versnelt of vertraagt het de wagen moeiteloos.

Na zijn debuut in de Range Rover Sport tilt Dynamic Response Pro3 het weggedrag naar nieuwe hoogten. De krachtige elektrische rolcontrole beperkt rolneigingen in de bochten voor een meer ontspannen en meeslepende rijervaring. Hiervoor worden actuatoren gebruikt die tot 1.400 Nm aan koppel kunnen leveren op elke as.

De ongeëvenaarde terreincapaciteiten van de Range Rover worden nog verbeterd met de introductie van de adaptieve offroad-snelheidsregelaar. Het geavanceerde Terrain Response 2®-systeem helpt bestuurders om moeilijk terrein te overwinnen door een constant tempo aan te houden afhankelijk van de terreinomstandigheden. Bestuurders kunnen een van de vier comfortinstellingen selecteren; het systeem past de snelheid van de wagen dan op intelligente wijze aan, zodat de bestuurder zich enkel hoeft te concentreren op het sturen over lastig terrein.

De Range Rover is nu beschikbaar in België vanaf €135.390. Meer informatie via www.landrover.be